Mám nepodarkové, sedemkrát reklamované zariadenie Huawei Flybox B260. Uvedené zariadenie kedykoľvek samovoľne odpojí svoj wi-fi signál, čím znemožňuje akúkoľvek prácu s PC. Okrem iného sa vo väčšine prípadov zariadenie ako celok nedá korektne vypnúť (vypínačom).
Autorizovaný servis Inoteska LH tvrdí, že im sa žiadne mnou uvedené závady neprejavujú a že zariadenie pracuje správne. Preto som toto zariadenie skúšal aj na iných miestach a pred "svedkami", avšak závady sa stále prejavovali. Taktiež z diskusií na internete je zrejmé, že ide o vadné kusy.
Patrím medzi ľudí, ktorí si najprv zariadenie niekoľkokrát vyskúšajú, otestujú, poradia sa s ďaľšími, použijú aspoň štyri rôzne prístroje na ktorých to testujú a až potom to reklamujú. Zariadenie je evidentne vadné - čo tvrdím ja a ďaľší užívatelia - okrem servisu.
------------------------------------------------------------------------------
Detailný popis problémov so zariadením Huawei Flybox B260.
Všeobecné info:
Na 3G wi-fi router Huawei sa pripájam zo štyroch rôznych zariadení: notebook Acer, notebook Toshiba, mobilný telefón Nokia E51 a mobilný telefón Nokia E71. Tento router je zároveň vo väčšine prípadov zapojený cez záložný napájací zdroj UPS, aby sa vylúčili prípadné problémy s kolísaním napätia v elektrickej sieti. Problémy, ktoré tu opíšem, sú identifikované u všetkých štyroch zariadení (Acer, Toshiba a dve Nokie) vždy rovnako. Okrem toho - kvôli testovaniu - používam tiež dve zariadenia ako ďaľšie 3G wi-fi routre, avšak voči týmto routerom žiadne problémy nevznikajú. Všetky zariadenia sa nachádzajú v jednej miestnosti, vo vzájomnej vzdialenosti maximálne tri metre. Chyby sa vždy prejavujú iba pri wi-fi spojení s Huawei.
Detaily ohľadom vypadávania wi-fi:
Zapnem Huawei, zapnem Acer a pripojím sa do internetu cez wi-fi. Všetko ide bez problémov celé hodiny. Dokončím prácu s internetom, vypnem Acer, vypnem Huawei (čo sa zväčša nedá pomocou vypínača, ale iba vysunutím adaptéru z el. siete - presne opíšem neskôr). Prejde nejaký čas (je jedno či 5 minút, alebo dva dni), znovu zapnem Huawei, zapnem Acer a pripojím sa do internetu cez wi-fi. V priebehu cca 5 minút až hodinu spojenie wi-fi vypadne. Aktivujem ďaľšie tri zariadenia (Toshiba a dve Nokie) a moja wi-fi sieť nikde - ani jedno zariadenie ju neidentifikuje. Preto "vypnem" Huawei, znovu ho zapnem, wi-fi sieť nabehne (je identifikovaná všetkými mojimi štyrmi zariadeniami) a zase niekoľko hodín žiadny problém. Tento proces sa opakuje s takmer sto percentnou pravidelnosťou: jedno spojenie prebieha hladko dlhé hodiny, ďaľšie spojenie po niekoľkých minútach, či desiatkach minút vypadne. Je pritom jedno, či sa práve sťahujú resp. odosielajú nejaké dáta, alebo či neprebieha žiadna komunikácia.
Detaily ohľadom vypnutia modemu:
Pri pokuse o vypnutie zariadenia Huawei pomocou vypínača, zvyknú nastať dve možnosti: tou prvou je, že sa zariadenia korektne vypne (to sa podarí asi v 20 % prípadov), tou druhou že sa "reštartuje" (cca v 80 % prípadov). Toto tzv. reštartovanie vyzerá nasledovne: keď je Huawei zapnutý, stlačím a podržím vypínač niekoľko sekúnd tak, aby sa vypol. Namiesto toho sa úplne nevypne - zostane svietiť jedna zelená LED dióda - a do cca 30 sekúnd sa Huawei sám znovu kompletne zapne. Pri opätovnej snahe vypnúť modem sa situácia opakuje. Pri snahe vypnúť Huawei druhým stlačením a podržaním vypínača pri svietení tej jednej LED diódy, sa niekedy modem podarí vypnúť a niekedy nereaguje, t.j. do cca 30 sekúnd sa "reštartuje".
Tu uvedené informácie som dnes odoslal aj Telekomunikačnému ombudsmanovi.
Dňa 26. marca 2010 mi telekomunikačný ombudsman odpísal, že aby sa mohol mojím podnetom zaoberať, je potrebné ešte reklamáciu poslať na reklamačné oddelenie spoločnosti Orange. T.j., že nestačí moje doterajšie uplatnenie reklamácie prostredníctvom predajného miesta spoločnosti Orange ani servisného strediska. Je potrebné ísť znovu na predajné miesto a spísať Odvolanie voči reklamačnému konanie.
Tak som sa 29. marca 2010 opäť pekne vybral na predajné miesto Orange, kde sme toto odvolanie spísali. Včera 28. apríla 2010 som dostal zo spoločnosti Orange odpoveď, že je k reklamácii potrebné doložiť záručný list a fotokópie všetkých protokolov o oprave zo servisného strediska. Samozrejme, že ja som pri spisovaní odvolania predkladal záručný list aj protokoly o oprave a spýtal som sa, či nie je potrebné tieto veci doložiť, ale bolo mi povedané, že nie. Nie preto, lebo ani predajné miesto Orangeu by nemohlo so mnou spísať odvolanie, keby som záručný list nemal a preto ho nie je potrebné ešte aj posielať do spoločnosti Orange. A protokoly o oprave tiež nie, lebo si ich v prípade potreby spoločnosť Orange vyžiada od tohoto servisného strediska. Nechceli odo mňa ani podpis, až keď som sa spýtal, že či to tlačivo netreba podpísať, predajkyňa pozrela na papier a povedala: "Jááj, že veru treba." A tak som podpísal a bol som spokojný, ako sme to krásne vyriešili. Nevadí.
Preto som sa včera 28. apríla 2010 hneď poobede vybral na predajné miesto so všetkými dokumentami, kde sme znovu spísali odvolanie voči reklamačnému konaniu a pridali sme k tomu všetky fotokópie, ktoré boli odo mňa požadované (spolu 16 tlačív). Ešte som na záver predajkyni naznačil, že asi zase bude trvať až tridsať dní, kým dostanem odpoveď. Predajkyňa odpovedala, že asi nie (už som sa začal tešiť, že to bude skôr), že v prípade reklamovania služieb je zákonná lehota asi až 60 dní. To ma už tak nepotešilo. Ale hlavne že je pohoda :-)
Tu uvedené informácie som dnes odoslal aj Telekomunikačnému ombudsmanovi.
Doplnené dňa 29. apríla 2010:
Dňa 26. marca 2010 mi telekomunikačný ombudsman odpísal, že aby sa mohol mojím podnetom zaoberať, je potrebné ešte reklamáciu poslať na reklamačné oddelenie spoločnosti Orange. T.j., že nestačí moje doterajšie uplatnenie reklamácie prostredníctvom predajného miesta spoločnosti Orange ani servisného strediska. Je potrebné ísť znovu na predajné miesto a spísať Odvolanie voči reklamačnému konanie.
Tak som sa 29. marca 2010 opäť pekne vybral na predajné miesto Orange, kde sme toto odvolanie spísali. Včera 28. apríla 2010 som dostal zo spoločnosti Orange odpoveď, že je k reklamácii potrebné doložiť záručný list a fotokópie všetkých protokolov o oprave zo servisného strediska. Samozrejme, že ja som pri spisovaní odvolania predkladal záručný list aj protokoly o oprave a spýtal som sa, či nie je potrebné tieto veci doložiť, ale bolo mi povedané, že nie. Nie preto, lebo ani predajné miesto Orangeu by nemohlo so mnou spísať odvolanie, keby som záručný list nemal a preto ho nie je potrebné ešte aj posielať do spoločnosti Orange. A protokoly o oprave tiež nie, lebo si ich v prípade potreby spoločnosť Orange vyžiada od tohoto servisného strediska. Nechceli odo mňa ani podpis, až keď som sa spýtal, že či to tlačivo netreba podpísať, predajkyňa pozrela na papier a povedala: "Jááj, že veru treba." A tak som podpísal a bol som spokojný, ako sme to krásne vyriešili. Nevadí.
Preto som sa včera 28. apríla 2010 hneď poobede vybral na predajné miesto so všetkými dokumentami, kde sme znovu spísali odvolanie voči reklamačnému konaniu a pridali sme k tomu všetky fotokópie, ktoré boli odo mňa požadované (spolu 16 tlačív). Ešte som na záver predajkyni naznačil, že asi zase bude trvať až tridsať dní, kým dostanem odpoveď. Predajkyňa odpovedala, že asi nie (už som sa začal tešiť, že to bude skôr), že v prípade reklamovania služieb je zákonná lehota asi až 60 dní. To ma už tak nepotešilo. Ale hlavne že je pohoda :-)
Doplnené dňa 29. júna 2010:
Včera mi prišlo z reklamačného oddelenia Orangeu zamietavé stanovisko, kde sa o.i. uvádza, citujem: "Na základe prešetrenia podkladov a skutočností sme Vaše odvolanie voči reklamačnému konaniu telekomunikačného zariadenia posúdili ako neopodstatnené a Vašej žiadosti o vrátenie kúpnej ceny nevyhovujeme." Preto som sa dnes opäť obrátil na Telekomunikačného ombudsmana.
Doplnené dňa 9. júla 2010:
Telekomunikačný ombudsman mi včera v odpovedi uviedol, citujem: "Na základe uvedeného, žiaľ, Vášmu podnetu nemôžem kladne vyhovieť."
Nevadí, som spokojný aj s takýmto výsledkom. Všetko je v dokonalom poriadku :-)
Držím sa "svojej preambuly", ktorá znie: Radosť, šťastie, spokojnosť, bufet, salám, pohoda,...
Doplnené dňa 17. septembra 2010:
Aby som však aj niečo pochválil (čo osobne robím najradšej), keď tento router prepojím s PC pomocou sieťového kábla - rýchlosť, spoľahlivosť a kvalita pripojenia na internet je na vynikajúcej úrovni. Sieťový kábel sa dá zakúpiť v cene do jedného eura a takýmto spôsobom je potom router veľmi dobre použiteľný.
Včera mi prišlo z reklamačného oddelenia Orangeu zamietavé stanovisko, kde sa o.i. uvádza, citujem: "Na základe prešetrenia podkladov a skutočností sme Vaše odvolanie voči reklamačnému konaniu telekomunikačného zariadenia posúdili ako neopodstatnené a Vašej žiadosti o vrátenie kúpnej ceny nevyhovujeme." Preto som sa dnes opäť obrátil na Telekomunikačného ombudsmana.
Doplnené dňa 9. júla 2010:
Telekomunikačný ombudsman mi včera v odpovedi uviedol, citujem: "Na základe uvedeného, žiaľ, Vášmu podnetu nemôžem kladne vyhovieť."
Nevadí, som spokojný aj s takýmto výsledkom. Všetko je v dokonalom poriadku :-)
Držím sa "svojej preambuly", ktorá znie: Radosť, šťastie, spokojnosť, bufet, salám, pohoda,...
Doplnené dňa 17. septembra 2010:
Aby som však aj niečo pochválil (čo osobne robím najradšej), keď tento router prepojím s PC pomocou sieťového kábla - rýchlosť, spoľahlivosť a kvalita pripojenia na internet je na vynikajúcej úrovni. Sieťový kábel sa dá zakúpiť v cene do jedného eura a takýmto spôsobom je potom router veľmi dobre použiteľný.
15 komentárov:
ahoj, ten problem s vypadavanim wifi som mal tiez da sa to vyriesit zmenou Country na Slovakia (defaultne je tam USA ak sa dobre pamatam). Horsie je ze tento crep sa furt prepina medzi wcdma, hsupa a hspa a spojenie do netu pada. Mam to otestovane na viecarych lokalitach slovenska a deje sa to aj pri plnom signale. Moja Nokia N85 s orange world pri tom funguje uplne bez problemov. Tuto B260 musim za vecer asi 10 krat vytiahnut zo siete lebo reset nepomoze. Mal som aj E960 ta fungovala oproti tomuto zariadeniu uplne skvele. Vela ludi sa na toto zariadenie stazuje ale Orange si asi mysli ze si to vsetci vymyslaju a B260 funguje bez problemov. By som ju najradsej niekomu otrieskal o hlavu
Vďaka za info. Ja som za tie mesiace okrem iného skúšal aj zmenu Country, ale môjmu črepu to žiaľ nepomohlo.
Zdravim, mam rovnaky problem s tou wifinou na B260 Flyboxe aky tu opisujete, vypadava mi to obvykle 1,2,3-krat denne (niekedy vobec) v priebehu dna (od 15:00 do 23:00, kedy ho mavam zhruba kazdy den zapnuty). Taktiez ma napadlo pomenit v nastaveniach Country na SK ale bez vysledku. Doma sa nan pripajam len cez wi-fi, lebo cez kábel je nan pripojeny uz iny pocitac a na nom to ide stale pocas doby kedy je zariadenie zapnute. Co sa tyka problemu so zapinanim tak vypinac je naozaj velmi zle konstrukcne vymysleny, preto ho zapinam a vypinam jednoducho dialkovym ovladanim, ktore mu laicky povedane zapne alebo vypne prud, tym padom po tejto stranke mam pokoj. Ale ta stracajuca sa wifi siet ma poriadne hneva. Rozmyslal som aj nad servisom ale po tom, co ludia pisu vo forach, ze im ho poslu naspat a odpisu, ze je funkcny a on napriek tomu stale vypadava, to evidentne nema vyznam.
V tychto veciach nie som nejak extra zdatny, ale problem by sa mozno mohol vyriesit updatnutim verzie firmewaru, no ten som na nete nikde nansiel. Ak by sa vam nejako podarilo pokrocit v tomto probleme, prosim napiste: igor.17tn@gmail.com. Dakujem
Ďakujem Vám za informácie. Keď bude v tejto veci niečo nové, dám vedieť. Nový firmvér vraj ešte stále nie je k dispozícii.
čaute, aj ja mám problemy s tým routrom...občas vypadáva sieť (mam naň napojený PC,acer netbook)
A dosť ma to žerie ak niečo potrebujem a sem tam zvykne aj na hodinu alebo 2 ...niekedy vobec...
a po podržaní tlačitka sa mi reštartne ale nezmení mi IP adresu... čo by ževraj malo ako mi hovoria iný čo ho majú...
Je chybný alebo to tak ma byť? :D
takze medzi 17:00 a 23:00 je internet na doma NEPOUZITELNY. nie je problem s prepinanim 3G 2G, ja mam nastaveny len 3G, takze neprepina. viaceri maju ten isty problem. NEKUPUJTE to, a ti, co ste si to uz kupili, okamzite to PISOMNE reklamujte. reklamovat zariadenie vam nepomoze.
Ja dnes nesiem ziadost o odstupenie od zmluvy. Mozno to vobec nepomoze, ale myslim ze sa treba ozvat a cim viac nas bude tym lepsie. takze mozno bombardujte reklamaciami a ziadostami o odstupenie a volajte...
Asi by sme sa slovaci trocha mali aj ozvat, nie len nechat sa okradat... Sak im za ten net poctivo platim a myslim nie malu sumu...
Ak by niekto chcel vzor tej ziadosti, nech napise mail. Poslem... tosjam#yahoo.com
v kazdom pripade
§ 43, ods. 4, písmeno b, zákona č. 610/2003 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov
Ahojte, opísaný problém mám žiaľ aj ja. Zabezpečil som si náhradný router a chcel som tento reklamovať.No moc ste ma nepotešili. Myslel som si že to bude bezproblémové. Tak uvidím.
Rudo
No to ste mi vsetci priamo z duse vytiahli, presne tak JEE TOO SHIITTT!!! ze som cez ten shit vobec tento odkaz odoslal sa cudujem...
Tak klobuk dole.Ja uz mam druhy a stale robi to iste.Vypadava wifi.A navyse teraz ta rychlost je asi taka akokeby to tlacil ozraty r.m.Niekedy aj pod 100Kbps.Ja uz neviem ako dalej.Ani orange ani 905.Vsetci sa stoho vyzuvaju.Osobne poznam 4 ludi ktory maju ten isty problem boli sa stazovat v orange a vtom istom orange kde som bol aj
ja a pritom ludia ktory tam pracuju mi klamu do oci ze sa este mikto nestazoval ze len ja mam nejaky problem.Tu fakt neostava nic len sa spojit vytvorit nejake spolocenstvo a zacat bombardovat to skvele a v reklamach tak krasne ospievane orange.Inak ak niekto na nieco pride alebo ma chut to nejako riesit tu je kontakt:aliashoyo@gmail.com
Mne to zasa nefunguje cez kábel čo sa týka rýchlosti. Mám stolný počítač. Kúpil som si zariadenie ktoré vyhľadá WI-FI. Aj potom som mal problémy. Všetko som riešil cez Orange. B260-tku som reklamoval vrátili mi ja nespäť s tým, že ju bolo treba prekonfigurovať čo aj urobili ale problém sa nevyriešil.Tak isto to fungovalo aj cez WI-FI.Nedalo mi to tak som experimentoval. Teraz ide tak,že sa nestačím čudovať. Stačilo B260 dať bližšie k PC. Nájsť vhodné miesto. Možno to bola otázka nejakého rušenia.Kto má problém nech to skúsi riešiť podobným sposobom. Ak to pomohlo dajte vedieť. Ináč v Orange tvrdili, že s týnie sú problémy.
Mne to zasa nefunguje cez kábel čo sa týka rýchlosti. Mám stolný počítač. Kúpil som si zariadenie ktoré vyhľadá WI-FI. Aj potom som mal problémy. Všetko som riešil cez Orange. B260-tku som reklamoval vrátili mi ja nespäť s tým, že ju bolo treba prekonfigurovať čo aj urobili ale problém sa nevyriešil.Tak isto to fungovalo aj cez WI-FI.Nedalo mi to tak som experimentoval. Teraz ide tak,že sa nestačím čudovať. Stačilo B260 dať bližšie k PC. Nájsť vhodné miesto. Možno to bola otázka nejakého rušenia.Kto má problém nech to skúsi riešiť podobným sposobom. Ak to pomohlo dajte vedieť. Ináč v Orange tvrdili, že s týnie sú problémy.
Mám ten stroj od včera. Mobil, ktorý som dovtedy používal na pripojenie mi vždy ukazoval Orange 3g sieť. Huawei ani negágol. Darmo som chodil po dome. Nič. Pripojil som naň vonkajšiu anténu, ktorú som mal nainštalovanú, ešte keď som používal WI-FI a signal mi nabehol. Teraz už funguje v poriadku. Jeho interná anténa je asi nanič. Na routri je konektor k pripojenie ext. antény. Mám tzv samicu a na anténnom konektore tiež. Musel som si vyrobiť kolíček, ktorým som to prepojil. Hoci som zariadenie priniesol o hodinu späť na reklamáciu, tí darebáci oranžistickí sa so mnou ani nebavili. Našťastie tým mojim zásahom a napojením na externú anténu to šlape všetko OK. (zatiaľ)
Orange všeobecne nechápem, prečo majú v ponuke tie shity Huawei! S flybox-om mám tie isté problémy, ako sú tu spomenuté. Ak ten shit náhodou úplne nevypadne a dokonca ani nevypadáva signál a chcem skypovať, tak sa to aj tak nedá, lebo mi stále vyhadzuje, že mám nedostatočné pripojenie alebo niečo také... takže snívajte s nami. A to podotýkam ide cez HSDPA a má výrobný signál (lokácia BB).
Tiež vyčítam Orange-u, prečo nepredáva komplet zariadenia aj s externou anténou... Ale však, zákazníci si tú externú anténu môžu kľudne (ak ju náhodou niekde zoženú) zakúpiť aj sami a ešte drahšie, ako celé zariadenie.
Na okraj k Orange a ich modemom -
1. Huawei E220 (3G, HSDPA atď...) s výstižným nápisom na balení "Faster than You Want!" naozaj letel rýchlejšie, ako som chcela - ale o stenu! Vypadával asi tak často, ako išli reklamy v televízii - čiže každú chvíľu a to z dôvodu - zariadenie neexistuje alebo nie je dostupné. Poteší. Po vypršaní trpezlivosti, vymieňaní rôznych káblov, inštalovaní na rôzne usb vstupy a na rôzne notebooky a prejavovaní sa tej istej vady sa pokazil nadobro - mala som ale šťastie, že mi nezrušil komplet operačný systém, ako jednému známenu. Tiež poteší.
2. Huawei E182 (v letáku so super popisom, že podporuje rýchlosť sťahovania dát až do 14,4 Mbit/s (poznámka - sieť pustí max. 7,2 Mbit/s, čiže sa to určite "zíde") a že funguje aj na WIN 7. Z osobných skúseností nie len mojich, zložil 2 OS WIN 7. Môj našťastie nie úplne dokonale. Poznámka - predtým, ako zložil môj OS WIN 7 išiel 4 dni bez chýb. Ale tak čo... síce modrú farbu mám celkom rada, ale bluescreen na mojom počítači zložil zas mňa. Poznámka č. 2 - chvála mu, na WIN XP išiel bezchybne. Ale kto už teraz má XP?
3. Huawei B260 Flybox 3G router už naozaj radšej nekomentujem.
P.S. Len tak ďalej Orange.
ahojte ak by ste mali problem s Flyxbox routerom od Orange ponukany v 2017 roku tak problem bol v DNS zaznamoch. Trebalo zmenit 0.0.0.0 na 8.8.8.8 a 8.8.4.4 a pri kazdom restarte zmenit poradie. Zhrnutie som podal sem: http://www.eq8.eu/tils/34-ako-opravit-flyxbox-od-orange
Zverejnenie komentára